SaunaSauna - jak z niej korzystać?

 

Sauna to naprzemienna kąpiel - raz gorąca, a raz zimna. W tym też tkwi tajemnica niezwykłych jej efektów i bardzo dobrego wpływu na cały organizm. Dzięki temu termicznemu zabiegowi skóra całego ciała staje się czysta, gładka i zaczyna lepiej oddychać. Pozwala to na lepsze wchłanianie różnych preparatów odżywczych i nawilżających. Poza tym kąpiele w saunie hartują organizm - wzmacniają odporność układu immunologicznego, dając tym samym broń do walki z przeziębieniami. Może przynieść ulgę w bólach głowy i przy niektórych chorobach układu oddechowego.

 

Jedno wejście do sauny powinno trwać ok.5-15 min, a całkowity czas nie powinien przekraczać 30 min dziennie. Optymalne jest korzystanie z sauny 3 razy w tygodniu. Istotnym etapem kąpieli w saunie jest chłodzenie ciała. Po każdym wyjściu z sauny powinno się wziąć naprzemienny zimny gorący prysznic i odpocząć ok. 10-15 minut. Różnica temperatur ciała i wody daje przyjemne uczucie, ochładzanie nie powinno trwać zbyt długo. Sygnałem do przerwania są pierwsze oznaki zimna. Po ochłodzeniu nie należy zbyt szybko powracać do sauny. Cykl ten można powtórzyć nawet trzykrotnie, nie należy przesadzać ani w długości ani w ilości pobytów, aby nie pozbawić organizmu wody i soli mineralnych. Ostatnią czynnością jest ponowne oczyszczenie. Po ostatnim ochłodzeniu ciało myjemy letnią wodą bez mydła, aby nadmiernie nie wysuszyć skóry.

 

SaunaSauna rzymska – zwana też parową - przeznaczona jest dla osób, które nie lubią zbyt wysokich temperatur lub nie mogą przebywać w nich ze względów zdrowotnych. Tu temperatura jest niższa (40-60 st. C), ale za to wilgotność jest w niej bardzo wysoka i może dochodzić do 100 proc. Ma to swoje plusy - gorąca para sprzyja odprężeniu. W tego typu saunie można dodatkowo używać olejków aromaterapeutycznych, które zwiększają przyjemność płynącą z tego zabiegu, pomagają jeszcze lepiej się zrelaksować.

 

Sauna fińska – zwana też suchą, to sauna wktórej jest bardzo gorąco, ale i sucho. Temperatura dochodzi tu do 85-100 st. C. W niej skóraoczyszcza się szybciej niż w 'łaźni rzymskiej', ponieważ wysoka temperatura sprawia, że woda szybciej wyparowuje z organizmu. Z fińskiej sauny mogą korzystać także osoby mające problemy z naczyńkami krwionośnymi.

 

W obiektach Hawajska, Aqua Relaks i Arena Active Club możnakorzystać z sauny suchej (fińskiej).

 

Na pływalni Aqua Relaks i Arena Active Club dostępna jest również sauna rzymska (łaźnia parowa).

 

 

 

 

Copyright © 2013 UCSiR